Sony 7.2-kanaals AV-ontvanger met NFC en Wi-Fi®

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony 7.2-kanaals AV-ontvanger met NFC en Wi-Fi® op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JPVP 15-08-2014

Deze Sony STR-DN1050 gekocht ter vervanging van mijn Onkyo TX SR606 met HDMI problemen. De Sony heeft een mooi strak uiterlijk. Setup van speakers(calibratie) en network is heel eenvoudig. Menu structuur ziet er goed uit, hetzelfde geldt voor de AB met weinig knoppen(heel prettig!)
Maar waar het uiteindelijk allemaal om draait is het geluid en "my oh my" dat is wat deze receiver een absolute topper maakt! Een vol,gedetailleerd,weids en dynamisch geluid met een strakke bas. Aanrader!

AlfonsoNl 09-08-2014

In bezit van een Sony kdl-40z5500 televisie. De zware Harman Kardon AVR 8500 av-receiver heeft een prima geluid maar is in deze tijd behoorlijk verouderd. Dus gezocht naar een moderne vervanger om zowel tv, ipad, bd als pvr (Humax) te bedienen met 1 afstandsbediening.
Het is mij nog niet duidelijk of dat met de 1050 is gelukt. Het geluid is voor mij acceptabel, mogelijk valt daar wat aan te verbeteren. Bravia sync, HDMI controle komt nog onvoldoende uit de verf. Vanuit de AB van de 1050 kan je de tv niet bedienen. Omgekeerd gaat het beter, maar met een knopdruk beide aanzetten lukt (nog) niet, laat staan sturen naar de gewenste HDMI input. De afstandsbediening Sony RM-AAU189 is niet bekend bij Logitech (dus herkent de Harmony 300 hem niet en de next best die Logitech voorstelt werkt niet goed). Sony heeft de codes (nog?) niet bekend gemaakt. Een complete gebruiksaanwijzing is niet beschikbaar; met de online helpguide kom je wel een eind.
Per saldo ben ik wel tevreden. Internetradio (tunein), USB-audio afspelen, audio via airplay of Bluetooth, fm-tuner doen het goed. Voor de Humax heb je toch weer de eigen AB nodig; ook hier is de obscure AB van de 1050 een obstakel... Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen!

postpe 19-01-2015

Voor de humax code 2172 gebruiken voor audio om de Sony recenter te bedienen.

AlfonsoNl 27-11-2014

update op verzoek van Kieskeurig:
3,5 maand verder heeft Sony nog steeds de codes van de AB niet gepubliceerd; wel is er een printable helpguide. Inmiddels heb ik op mijn Logitech Harmony 300 een manier gevonden om zowel tv, receiver, blu ray speler en Humax-Ziggo te kunnen bedienen. Let wel, ondanks herhaaldelijk contact met Sony lukte het niet om met de AB van Sony zelf zowel receiver als tv (Sony Bravia) te bedienen!? Aan het geluid ben ik nu gewend. Al met al ben ik tevreden, al heeft de AB van Logitech nu een steile leercurve...
Dus niet ideaal. Overigens is de toevoeging van een Samsung BD met smart tv hub en een tab s tablet van Samsung fantastisch (o.a. screen mirroring).